poniedziałek, 11 stycznia 2016

Jak brzmi to Twoje JEDNO ZDANIE?


Witajcie!
Po bardzo długiej przerwie.

Zamierzam ponownie, tym razem solidnie raz w tygodniu, zamieszczać na tym dla mnie szczęśliwym blogu teksty o odkrywaniu i kochaniu siebie. Będzie to kontynuacja powstałej książki. 


Tym razem zapraszam Was do wspólnej podróży, podczas której w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: "Jak pokochać siebie i stać się swoim najlepszym przyjacielem?" dostarłam do książki pod tytułem "Egoizm to nie grzech" Dagmary Skalskiej. Jednym z podstawowych przesłań tej pozycji jest to, że w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o sens własnego życia, odpowiedzi należy szukać w sobie, a nie w tym co dyktuje nam świat zewnętrzny.

Dlatego też w każdy poniedziałek, korzystając ze wskazówek na temat zdrowego egoizmu, który nie jest grzechem, będę odkrywała siebie.

Dlaczego chcę pisać o sobie i działać wbrew temu co dyktują osoby pomagające w pisaniu książek? Dlatego, że tym razem w swoich tekstach nie zamierzam nikogo pouczać, poza sobą. Jeśli jakimś cudem poczujecie, że Was czymś inspiruję, to bardzo się ucieszę, ale niczego Wam już nie zamierzam narzucać.

Dlaczego? Dlatego, że każdy z nas jest inny, każdy ma swoją indywidualną mapę, którą na dodatek musi sam przerysować z posiadanych informacji na swój temat. Rysować je wtedy, kiedy w kontekście dnia codziennego odkrywam to, czym się kieruję, jakie wartości są dla mnie ważne. Czego pragnę? Kto tak naprawdę jest autorem moich chceń i dlaczego tak chętnie wybieram myśli innych jako swoje? 

Zamierzam zdawać Wam relacje, czy możliwe jest prawdziwe pokochanie siebie i zostanie swoim najlepszym przyjacielem.

Ale do sedna.
Znalazłam ciekawe pytanie, które zadała wielka Pani Doktor Opowieść Monika Górska: "Jak brzmi to moje jedno zdanie?" Zdanie, które ma zostać zapamiętane jako to najważniejsze a nawet jedyne po przeczytaniu całej tej serii postów na blogu?

Szukając odpowiedzi na to pytanie, znalazłam kilka propozycji:

1. Zakochaj się w sobie, to ta miłość, która przetrwa tak długo jak Ty.
2. Miłość do siebie, to najcenniejszy dar jakim możesz obdarzyć siebie.
3. Zakochaj się w sobie, tak zyskasz najbardziej wiernego sobie kochanka i przyjaciela.

Z tej trójki zdań, tuż po ich wymyśleniu i wpisaniu uznałam, że zdaniem, które będzie mnie reprezentowało jest to trzecie. Zakochaj się w sobie, tak zyskasz najbardziej wiernego sobie kochanka i przyjaciela.

To tyle dzisiaj. Z tą myślą zostawiam Was i siebie, do następnego tekstu.

Życzę Wam wszystkiego dobrego.

Sylwia Paradowska - autor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz