wtorek, 16 września 2014

Celem mojego życia jest? ... Mądre pomaganie


Witajcie Dobrzy Ludzie!

Długo zastanawiałam się nad tym, o czym napisać.
I jak to zwykle bywa odpowiedź na to pytanie przyszła sama.
...
Albo to już dojrzałość, albo świadomość tego co się już w moim życiu wydarzyło. Ale!
Dziś już wiem, że moim posłannictwem życiowym, tak jak to napisałam kiedyś w swoim rozwojowym pamiętniku, było, jest i ZAWSZE będzie pomaganie.

Ale nie takie, że to tylko mi sprawia przyjemność, ale przynosi innym wymierne sukcesy.
Uwielbiam obserwować tych, którzy mi zaufali i powierzyli swoje zmartwienia, swoje potrzeby.

Coraz częściej zauważam, że w moim sposobie pomagania jest zawsze taki "myk", który polega na tym, iż osoba której pomagam otrzymuje w prezencie wiarę w swoją zdolność sprawczą.

Kocham te momenty, kiedy podczas na przykład korepetycji - wolontarystycznych - młody człowiek doświadcza tego, że zrozumiał trudny dla niego materiał i na dodatek uwierzył w to, że da radę sobie z matematyka... Na przykład :-)

Wszystko pięknie ładnie, ale co to w ogóle znaczy MĄDRA POMOC?

"To taka pomoc, która wydobywa z drugiego człowieka jego największe atuty pozwalające mu na dokonywanie tego, co do momentu tego odkrycia, było dla tej osoby niemożliwe",

"To taki stan, w którym osoba będąca do tej pory biorcą pomocy staje się dawcą pomocy",

"To radość osoby obdarzanej z faktu dzielenia się zdobytymi umiejętnościami".

Mądra pomoc, to pomoc która oparta jest na pozyskaniu przez osobę będącą odbiorcą aktu pomocy umiejętności i chęci do samodzielnego działania w celu poprawienia swojej sytuacji.

A Ty jak zdefiniowałbyś MĄDRĄ POMOC?
Z tym pytaniem Was zostawiam,
a ja idę się cieszyć z faktu iż odkryłam, że moim tlenem, sytuacją którą oddycham jest mądre pomaganie. I choć nie lubię słowa pomoc, to jeśli przed tym słowem będzie przymiotnik "mądra", to zaakceptuję je.

Pozdrawiam Was serdecznie
Autorka :-)

P.S. Jeśli i Ty masz trochę czasu, masz ochotę mądrze pomóc innym, to zapraszam Cię na stronę www.szlachetnapaczka.pl. Zostań wolontariuszem i spotkajmy się razem przy tworzeniu szlachetnych paczek, które uczą też tego jak być wdzięcznym :-)

Zapraszam



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz